Natural beauty

Jag får dagligen kommentarer om att jag är så fin utan smink och att min hy och mitt hår  ser så bra ut och det är verkligen superkul eftersom jag lägger ner  väldigt mycket tid på min hud och mitt hår jag gör tillexepel ingenting själv med håret , går till frissan om jag vill göra några större förändringar eller bara för en klippning. Men iallafall så tänkte jag dela med mig av hur jag gör för att hålla håret&huden så fräsch.


Hårtips:
* Tvätta inte håret i kokhet vatten , det gör så att du tappar flera hårstrån under tvätten!
* Använd endast ditt schampo i hårbotten och inte på topparna
* Burra inte ihop allt hår på huvet när du schamponerar  det gör så att hårstråna trasslar sig och går av lättare när du måste reda ut det igen
* Använd endast balsam från örat och neråt , inte mot hårbotten då blir ditt hår fett snabbare
* Låt torr schampot bli din bästa vän , själv har jag precis börjar tvätta håret varannan dag och använder mitt torrschampo från label.m mellan varven.
* Använd bra produkter från frisören som är anpassade för just dig  , dom räcker längre än tex . ICA schampon också eftersom du inte behöver använda lika mycket.
* Använd inpackning 1-3 gånger i veckan , jag brukar ha i den i en timme
* När du tvättat klart håret kan du skölja det med kallt vatten så stråna stänger sig och håret blir glansigare


Hudtips:
* På morgonen brukar jag bara skölja ansiktet med ljummet vatten och sedan ha på en dagcreme
* Mot kvällen använder jag Neutrogena face scrub och en rengörande toner från Nivea young och avslutar med en nattcreme
* Glöm inte att tvätta bort sminket ordentligt
* Använd inte smink dagligen ,  själv använder jag nästan aldrig smink förutom mascara
* Drick mycket vatten
* Använd en face mask 1-2 gånger i veckan , jag har en från lush som endast innehåller naturliga ingredienser.


ps. Glöm inte dagens blogg i inlägget under!


bloglovin bloglovin
#1 - fia

nej jag har nyss kommit hem, så jag lagar mat=) vad gör du ?:)

#2 - Anonym

Jag fölljer dej redan =) jag har dej som länk i min blogg istället för bloglovin.

#3 - Sofie

Bra tips :)

#4 - isabella

hur får man tjockare hår? :s

#5 - Emma

sv: jupp hihi :)

heter du nicole?

#6 - fanny

haft en bra dag ? :)

#7 - Emmelist

hehe nej jag förstår det. men det är många som går runt i såna på stan har jag sett :P

#8 - elina

ja allt är bra, dd?(:

Kram

#9 - Olivet

Sv; jaha, det var synd får leta vidare efter en sån där mysdress;) Olivet

#10 - N

fin blogg :D allt bra?

#11 - Nathalie

SV: nej då det är lungt! :)

#12 - J U S T S I N G I T ♥

aa, sj?

#13 - emilia

bra tips!



haft en bra dag annars? :)

#14 - Jasmine

Svar: Tack! Jag hoppas på att snart bli frisk.

Kram

#15 - Zami

sv: Jag kom hem för en liten stund sen. Nu sitter jag och svarar på kommentarer. Har lite att göra i dag så jag kan inte sitta här hela tiden men de lär nog bli de ändå xD

#16 - marcus

Sv, Jag mår toppen =) vad gör du?

#17 - Moa :)

Vilket bra inlägg! Tack för tipsen! :)



Japp, jag har haft en helt okej dag, bara varit lite uttråkad. Själv? ^^

#18 - Elina - DALKULLA

Ok :)

Svarar på lite kommentarer, men ska fortsätta med städningen strax :)

#19 - Anonym

sv: jajamensan, bara det att den har varit fruktansvärt seg!



hur har du haft det :)?

#20 - Josefin

Svar: det låter bra :) Jo tack jag har haft det rätt bra :) Själv?

#21 - t h e r e s e

sv: okej dem är snygga!



tack för tipsen! :)

#22 - Josefin

Håller med dig! Fast tycker att det kan va lite spännande att beställa kläder från nätet ibland också :)

#23 - nelly

sv: hihi japp :)



aa det har jag! har ätit glass i solen med en kompis, super härligt! dd? KRAM! :D

#24 - Netty♥

sv' nej det ska jag inte. tänker inte betala för något sånt. ska jag dit så ska jag va vip inbjuden, inget annat :)

#25 - Hanna<3

sv: Japp, det har jag:D själv?

#26 - F R I D A

vi gör ganska lika då ;) ..



Jodå bara bra:) Synd bara att det började regna när jag skulle hem =( självdå?

#27 - Lovisa

Fin blogg och jöttesöt bild :)

#28 - Carro - mamma till Noel

Tack så mkt..



men jag läser mest mammabloggar samt mina vänners, men du får gärna följa mig ;D

#29 - sharon

Nej har måt lite dåligt du? :)

#30 - nellie

sv:

nja sådär, är sjuk så har inte kunnat göra så mycket. du då? :)

#31 - Matilda

Tack för bra tips :)

Sv; sitter och svarar på lite kommentarer

#32 - LINDA

SV: Nja, helt okej. Är som sagt arbetslös så gör inte så mycket på dagarna förutom att söka jobb... hehe sj? Mår du bättre?

#33 - claudia

okej :D äter pannkaka

#34 - alaa,

har inte de :)

#35 - Dessan

Vilka bra tips, det ska jag tänka på nästa gång jag är i duschen :)

#36 - ida

sv;

kan vi göra! :)

#37 - E M M A L I N D E L L'

sv; jag svarar på kommentarer. Vad gör du själv? :)

#38 - idah

Japp, jag hade dig också! hehe :)

#39 - pinja

vad bra tips!

sv; okej:) helt bra, du då? :)

#40 - Cornelia

sv: ja min dag har varit bra :) din då? :)

#41 - MAARIAWH

sv: okej :D nja, jag har ju inte gjort så mycket så aa, du själv? kram

#42 - FOTOGRAF Anton

är allt bra idag? :)

#43 - Lisa-Mari

Sv; Barabra tack!!

#44 - sandra

inte mycket, själv? :)

#45 - Josefin

Svar: Toppen :) Tack så mycket <3

#46 - Josefine

låter kanon de :D

min har varit mycke bra! trots jobb och lite sömn!

#47 - Felicia

Sv. Joodå, den har varit bra! Förutom en hemsk förkylning jag råkat på! Hur har din dag varit då? :)

#48 - wilma

sv: ja jag har haft en fin dag, sj?

#49 - jennifer

sv. tack <3 usch ja inte roligt!

#50 - amanda

heej! fin blogg!



haft en bra dag? :D

#51 - Anonym

ohja! :D sj?

#52 - emelie

Sv; Det är väldigt kul att du följer min blogg, tack för det :) jag brukar läsa din också så fort jag hinner :D kram

#53 - anno

Skall sätta in bilder till datorn,själv?:)

#54 - Tahani

Skolan som vanligt :(

vad gör du?

#55 - ciiz

yeey :)

#56 - Hanna

Tack för tipsen=)<3

#57 - Frida

Jättebra tips! Ska redan börja använda tipsen ikväll..haha :)

#58 - Helga

aV: aha i see. är det kul med boxning?

jag har precis kommit hem från skolan och sitter och fjantar runt på internet jag XD

#59 - alexandra

sv: inget spec :) Sitter och kollar kläder på modegallerian. Själv?

#60 - DIANABIEBER

sv: haha okej, jodå! själv?:)

#61 - Emelie's WickedTime

vilka bra tips!:)

#62 - Tilde

Sv; Just nu sitter jag och svarar på kommentarer.

Själv då? :)



#63 - Liza

Sv: Usch :( du får krya på dig då!



Kom nyss hem, dudå? :)

#64 - Emelie

Jag följer dessvärre bara dom jag känner eller bloggar jag läst länge! Men du får gärna följa min :)

#65 - jacquelin

sådär nu har jag lagt till dig också(:

svar: har haft en skön dag, hur har din dag varit?

#66 - Ackelina ♥

Sv; haft jättebra dag, själv? :)

#67 - Vera

Okej har lagt till dig nu :)

#68 - IDA

sv: Idag händer nog inte så mycket, blir nog mest dega hemma framför tvn, haha.. :) Fångarna på fortet ikväll ju! Själv då? :)



Bra tips föresten!

#69 - JEMPA!

sv: Ja visst har jag det, själv då? :)

#70 - Sofie

Oj är det sant att man bara ska använta shampoo i hårbotten? Kram!

#71 - Felizia Höök

älskar verkligen din blogg" goosh bäst :D

#72 - ClaudiaDebicka

jätte bra tips tack så mkt ska testa med håret :) för ska snart hoppa in i duschen :D kram!!

#73 - maria

vilka bra tips! :D

#74 - sofia

Sv: jaha okej, ja det va ju lite rimligare i pris :)

#75 - chaiimphoemphon

tack detsamma :D

#76 - chaiimphoemphon

yes :D

#77 - Frida :D

Kika in på min blogg!! :D

#78 - Erica♥

Sv;Okejj!:D



bra tips, behövdes verkligen eftersom att mitt hår blir slitet jätte lätt och min hy inte är den finaste!. måste också tillägga att jag verkligen älskar din blogg, och det är inget jag bara säger, utan jag menar det verkligen! :D läser den varje dag!!

tack för en underbar blogg!:')

#79 - claudia

sv: idag har jag varit sjuk :( sj då?

#80 - Marie

Inte mycket. Varit och fikat med en kompis på stan och hälsat på mamma. :D



/M

#81 - Linda

Jag köpte det där shampot och inpackningen idag som du har på bilden :) det är verkligen super bra :)



Ha en bra kväll :)



#82 - Olivia

sv: då sov jag haha ;) men nu kollar jag på one tree hill :) själv?

#83 - Saga

SUPER SÖT blogg! ;)

#84 - A D E L I N A

sv: jo det gör jag :D

#85 - Albulena

Ja, men har varit väldigt trött idag :S själv?

#86 - Kate

Sv: Jag ser lite på vänner, vad har du för dig? :)

#87 - Jennifer

bra tips :)



sv: jaha, låter ju mindre kul!

jag ska plugga om en stund men just nu går jag runt och sjunger, är rätt glad idag :) <3

#88 - Jennifer

mer sv: du själv då? :) haha

#89 - frida

sv; svarar på kommentarer, du då?:)

#90 - Ester-Lee

Sv: Hahah vad kul att du tycker det! :) Nu ska jag försöka skärpa mig :D

#91 - Jassi

Allt bra med dig? :)

#92 - Johanna

SV; jadu nu sitter jag och svarar på kommentarer, kollar tv och väntar på att middagen ska bli klar :)

sj ?

kram

#93 - t h a i p i n n e n ♥

bra tips :D

#94 - Jenniee♥

sv: visst! jag lägger till dig nu :)

#95 - hanna

okej, tack för tipsen! :)

vad gör du då?

#96 - sofija arvidsson

Bra tipps!!

Hur mår du? :)

#97 - Louose

Allt det där kostar ganska mycket tillsammans.. :/

#98 - Nicole

Tack för de bra tipsen!

#99 - Wiilow [ foto tankar & känslor ]

Önskar att jag kunde få vara med som länk i din fina blogg gumman =)



någongång hoppas jag =) håller tummisar å tårisar =)

#100 - sessie

sv: tack !

ja, det är så typiskt, bara för att vi bloggare väljer att publicera vårat liv, medans dom sitter och säkert inte ens har något liv. fin blogg btw :D

#101 - Moa :)

Vart har du köpt pälsvästen som du har på bilden? :) <3

#102 - annica

Bra tips! Speciellt hårtipsen!

#103 - Tracy - BLOGGDESIGN!!

svar: det kan vi göra :D lägger till dig nu ;)

#104 - Ina

NU är första gången jag går in på din blogg, och alla tipsen i inlägget är inte direkt hemligheter? Dom står på mååååånga andra sidor och bloggar. Bara så du vet så var det inte du som kom på dom :) Och jag vågar i alla fall skriva vem jag är till skillnad från dig :)